Bank Norwegian grundades 2007 för att fungera som en plattform för flygbolaget Norwegians rewardprogram. Från början fanns banken enbart i Norge, men etablerades i Sverige 2013. Numera erbjuds även kunder i övriga Norden att ta del av bankens tjänster och de har över 1,7 miljoner kunder i dagsläget.
Bank Norwegian erbjuder förmånliga kreditkort och privatlån
Bank Norwegian erbjuder privatlån på upp till 600 000 kronor. De kräver ingen säkerhet för lånen och hela ansökningsprocessen görs på internet, så att den som ansöker får svar direkt. Utöver att det går att ansöka om privatlån på banken kan man även välja att samla ens övriga lån hos dem för att få en lägre ränta. För att ansöka om lån hos Bank Norwegian måste du ha bott i Sverige de senaste 36 månaderna och du får inte heller ha en betalningsanmärkning. I samband med att du gör en låneansökan tas en kreditupplysning på dig, det är UC som genomför den.
Bank Norwegian erbjuder även kreditkort utan någon årlig avgift samt ett antal räntefria dagar på de inköp som görs. Om du är medlem i Norwegian Reward kan du koppla ditt kreditkort till ditt poängkonto för att tjäna poäng på alla inköp du gör med kortet. Poängen kan du sedan använda för att betala för flygresor hos flygbolaget Norwegian. Vidare har Bank Norwegian även sparkonton med relativt generösa räntor och ett antal försäkringar som kan köpas som tillägg till kreditkortet, däribland en hyrbilsförsäkring.
Kundsupport ges via flera kanaler
Om du behöver komma i kontakt med Bank Norwegians kundtjänst kan du göra det på flertalet sätt. Telefontiderna är vardagar mellan 10.00–16.00, och under övriga tider går det att ta kontakt via mail. Du kan givetvis spärra ett kreditkort dygnet runt. På hemsidan finns det även svar på många vanliga frågor och det är lätt att hitta information om såväl lån som kreditkort och sparkonton.